<
]]>

< <

<18 Mart 2008/h2> <
<

< <

<

Kış bitmeden balığın tadını çıkarmak lazım.balık ızgara ve yağa kızarmışı her zaman tercih etmişimdir. buğulama türü kesinlikle bana göre değil bir kez yedim ama sevemedim. yapan kişide önemli sanırım bu konuda . en çok yazın denizde mangalda yapılan balığı seviyorum ayrı bir tadı var sanki onun balık ve deniz kokusu....
balık temizlemeyi sevmem ve hayatım da bir kez balık temizledim o da eşim askerdeydi canı hamsi çekmişti hamsiyide ankarada pazarda temizletememiştik evde 2 saat uğraşmıştım ilk ve son oldu. geçen sene iç pilavlı bir hamsi denemesi yaptık çok sevdik tadı midye dolması gibi geldi bana (olsada yesek limonu bol sıkıp yada istanbulda şampiyonun kokoreci ve ya midye tavası mükemmel) her neyse herkes sevdi ... gelelim tarife
  • 1 kilo hamsi temizlenip kılçıkları çıkarılmış

iç pilavı için:

  • 2 su bardağı pirinç
  • kuş üzümü
  • yeni bahar,tuz, karabiber
  • 1 küçük kuru soğan, sıvıyağ
  • yarım limon suyu
  • 1 bardak su (ben pilavı çok fazla pişirmedim balığın suyuylada pişiyor çünkü)

yapılışı: hamsiler temizlendikten sonra bir kısmı üzerini kapatmak için ayrılır. orta boy derin yuvarlak borcamın etrafını kaplayacak şekilde dizilir. hazırlanan iç pilav yerleştirilir kalan hamsilerle üzeri kapatılarak fırında kızartılır.

<

<$B1şündükleriniz:

At <$BMart 19, 2008>, <$BBlogger pınarid...

<$Bcanım hatırladım mehmet için balık pişirmeni:) askerde canı çekmiş diye pişirmiştin hayatta elimi süremem dediğin balığı:P
şimdi sen yazınca canım balık çekti, evelsi gün çipura yaptık biz ama küçük balıkların tavası daha lezzetli oluyor. hamsi deyince de buranın hamsisi güzel değil, marmara hamsisi var çünkü burda. karadenizden gelince marmara hamsisi yenmiyor:) midye de çekti canım şimdi. sabah sabah ne mide varmış bende be:)
neyse canım ellerine sağlık, öpüyorum...> <$B 

<$BYorum Gönder

<$B GEÇMİŞ ZAMAN